pls help me...tolong2

Sunday, March 13, 2011

bersabar atau berpaling

Dari dlu

kalau aku ada masalah

aku brpegang dengan prinsip

"bersabar kerana org yg sabar besar ganjaran dia"

tapi sekarang aku rasa

x semestinya bersabar

boleh selesaikan masalah

kadang2 ia tunjuk kan kite lemah

kadang2 ia bley wat owg ambil kesempatan pada kite

tapi mcm mana harus aku buat

aku mengharap

dengan bersabar keadaan akan

kembali tenang

dan kembali ok

sepertimana waktu dahulu

tp sekarang aku x nmpak

rasionalnya untuk aku bersabar

aku tahu bukan saja aku

tp dia jugak banyak bersabar dengan aku

bersabar melayan marah dan rajuk aku

sama jugak seperti aku

sabar dalam memahami

siapa dia sebenarnya

banyak bercakap bukan bermaksud

aku beremosi dan x rasional

dan bila berdiam

bukan bermaksud

aku salah atau aku lemah

tp bermaksud aku cuba

memahami keadaan

dan cuba membetulkan keadaan....


sekarang bila keadaan bertambah genting

bukan seperti biasa

aku jd keliru

perlukah aku trus bersabar dan menerima segala ape yg dia lakukan

sepertimana sebelum ini

atau terus berpaling

dan

terus pergi



1 comment:

Anonymous said...

zai suke setiap baris ayt yang yuni luah kan."tak semestinyer kiter sabar kite lemah"kekadang mendiamkan diri etu lebih bek dari berkata2...dan tak bermaksud kiter mendiamkan diri etu menunjukkan yang kite ni bodoh..tak tahu ape2...hanye diri kiter jer yang tahu ape yang kite inginkan...dan tahap kesabaran manusia juga ada batas nye...