pls help me...tolong2

Tuesday, June 28, 2011

kejadian...


hari2 aku..byk yg aku saksikan dan byk yg aku terokai...dan byk jgk yg aku jdkan pedoman dan juga pengalaman...Alhamdulillah ku pnjatkan pada Allah atas nikmat kurniaan pancaindera yg dimiliki oleh aku...tp aku akui kadang2 aku tersalah guna nikmat yg Allah kurniakan pada aku..Kadang2 mata aku x terpelihara...kadang2 mulut ku terkeluar ayat cela dan kadang2 aku gunakan pendengaran tok yg tak sepatutnya...tp aku hnya manusia biasa yg biasa bergayut di dahan dosa dan ada masa berbenihkan dusta...Khilaf itu datang dari aku dan bukan sesiapa...


seringkali marah, geram dan merungut atas bnda yg x sepatutnya...tanpa igt tok bersyukur pada sumanya..itu lumrah manusia..sering kali tewas dengan keadaan dan juga emosi...namun aku syukur aku sedar tanpa aku terlewat dan terus bangkit tanpa aku terus tersasar..Walau sebesar zarah masalah yg ditimpa, pasti ada sehalus kuman sebuah pengajaran...


andai ada khilaf aku pd kamu suma..maafkan aku sbb aku bukan ahli sufi..maapkan aku sebab aku juga masih belajar tentang kehidupan...maapkan aku sebab aku jua pnya perasaan..maapkan aku sebab aku juga belum ditauliahkan sebagai guru kehidupan....aku tau pasti sepnjang 26 tahun aku, banyak khilaf ku pada pelakon2 tambahan drama arahan ku..tp yg pastinya ku mohon sejuta dari kalian suma...


Buat awak...sy tahu awk juga pelajar sebuah kehidupan yg masih perlahan berjalan dalam drama arahan awak...sy x pnh nk letakkan kesemua kesalahan pada bahu awk kerana sy tahu pastinya sy juga penyumbang kepada keadaan sekarang...andai ada kekurangan sy mohonlah padaNya supaya dibaiki, andai ada buruknya sy jgn awk simpan di dlm hati...x pnh awk atau sy mahukan ini terjadi...tp mgkin ini kelas kehidupan yg perlu awak dan saya hadapi...jdikan ini sebagai satu pengajaran buat kita dan semoga kita lebih tabah dan bersedia tok hari2 kita...selama 15 tahun mengenali awk, x semua sy tahu ttg awk dan selama tempoh tu jgk x menjanjikan yg sy arif tentang awk....


Moga hari2 mendatang kita, kita lebih bersedia dan juga tabah dlm menongkah arus sebuah drama kehidupan...semoga apa yg kita plotkan dipermudahkan ALLAH..baek awk mahupun sy pastinya impikan sebuah kehidupan yg lebih bermakna....Amin...

No comments: