pls help me...tolong2

Thursday, June 2, 2011

diari sufi 3


salam sufi....

alhamdulillah sufi ada kesempatan kite berjumpa lg...byk yg aku ingin ceritakan padamu sahabat...ada jg gembira dan ada jgk yg kurang baeknya...tapi aku tahu semua itu hikmat..


bermula dgn yg kurang baek dlu ye sahabat...fie ko tahu smlm aku ada menelefon insan yg masih ku anggap sbgai kawan baek walau pun selepas aku yg aku lalui...niatku sekadar bertnya kabar seorg rakan tp sedihnya lain plak yg jadi...harapku kami bley bercakap baik2 sja tp sebaliknya plak yg jd...ko tahu fie aku dituduh oleh sahabat ku atas bnda yg bukan kelakuanku...sedih kan sufi...sedih lg bila insan itu kwn baek aku...x pa fie biar la dia dgn anggapan nye..yg penting aku da buat sehabis baek sebagai rakan..ape yg akan brlaku seterusnya berserah di tngan Allah...x ape kan fie biar owg bnci kan kite tp jgn sesekali kite bncikan owg kan...kabar seterusnya jga kurang baek sahabatku...cuti aku di reject oleh centre head college...atas alasan semua cuti di bekukan..sakit ati aku fie ye la plan da cntik n flight nye ticket pun da bli...x pe fie aku akan cari jalan jgk..aku perlukan percutian ni utk aku lupakan kejap masalah...


seterusnya kabar gembira fie..first papa da resign...hepi aku dgr ye la papa da tua kan..da lama aku cian kan papa kena keje lagi even anak2 da besar..alhamdulillah fie salah satu niat aku da capai iaitu aku niat bila aku da keje aku x nk mama n papa keje sbb kami pun bley sara diorg...diorg da byk susah payah untuk kami jadi sekarang masa kami plak berkerja keras untuk mama n papa...rasa bangga fie..seterusnya sufi td wktu lunch hour aku g jimba2 ngan kekwn opis...g tgk jack sparrow..ko tahu kan itu film peberet aku...alhamdulillah release cikit tensen...lastly sufi td masa aku nk pegi solat maghrib, mcik aku teh ada col maklumkan yg aku dpt panggilan interview 16hb ni di alor star dr spa negeri...Syukur sgt fie..walaupun bru interview aku da bersyukur sbb Allah dengar doa aku...


Sufi ko doakan aku baek2 sj ye sahabat..dan jgn lupa doakan jgk untk interviewt tu nnti ye..sahabat terima kasih sbb sudi dgr keluh kisah aku ye sufi..sesungguhnya ko sahabat yg mendamai kan walaupun tanpa bicara...


No comments: