pls help me...tolong2

Saturday, November 13, 2010

santek.....

semua pempuan nk jadi cantek
mcm tu jgak aku
aku pun nk jadi santek..
tapi aku gemuk
gelap
pendek
dan kurang segala-galanya
kadang2
sonok tgk owg santek
pakai ape pun ok
tp
kalau owg mcm aku
nk tggu owg puji santek
payah sangat kot
aku pun nk jd mcm owg2
yg aku tgk santek tu
tp boley ke aku
aku slalu tgk blog
pasai bju2 n make up2
tp aku tau
owg mcm aku x sesuai
sbb aku x cantek
aku huduh
n segalanya aku
kadang2 aku cian kat mr krus
dapat owg mcm aku
ye la
dia kan ensem ( bg aku la)
kekawan pun ckp dia ensem
mcm china depa kata
tp aku......
sob sob sob
cian kan...
aku takot aku malukan dia
aku takot kalau kekawan dia ngata aku
tp nk wat cmne ini kurniaan Allah
aku kena terima
aku slalu fikir
mst mr kurus malu nk ngaku
aku ni couple dia
tp lain plak jd
tah la
mcm mana nk bg diri yakin ngnan dri ni
aku nk santek
aku nk bergaya
aku jgk nk ada segalanya
kekawan tlg bantu aku



4 comments:

Hasnah said...

nak cantik xsemestinya kena make up spend duit beli baju mahal. yg penting hati kena bersih. Insyallah luaran pun nmpk cantik =))

MaGiC sPeLL said...

asna....tp x confident la...btul ape yg asna ckp tp owg sekarang x pndang semua tu..diorg pndg luaran je asna

Ogy said...

kamu cantik....tapi cantik yg perlu diusahakan mcm mama juga...we're not born beautiful as others....mama ada jerawat...parut pun byk...mmg kurang berkeyakinan...tp semua tu leh dirawat...dgn produk yg betul,pemakanan dan sebagainya...

jgn sentiasa mengeluh..tp berusaha..kalo nak cantik..kena berusaha ke arah itu..sanggup kuarkan sedikit $$ utk pelaburan...beli alat solek yg basic pun cukup...produk kesihatan ke..penjagaan kulit ke...kalo nk kurus..kena tahan diri..diet...amalkan pemakanan yg sihat..semua kena usaha...

bila dah usaha kita doa dan tawakal...bersihkan hati...sentiasa maniss muka..jaga tutur bicara...InsyaAllah gabungan semua tu akan menyerlahkan kecantikan kita...jgn terlalu merendah diri...kalo mr kurus tak suka kamu..knp dr mula dia berkawan dgn kamu...cuba berkeyakinan sikit....berjalan dgn yakin....dan bersyukur dgn apa yg Allah kurniakan pd kamu... :)

MaGiC sPeLL said...

ogy: yunie msih cuba utk yakin dgn diri yunie