pls help me...tolong2

Tuesday, July 12, 2011

sekali lagi jemari menari...

sudah hampir pukul 1 pagi...agaknya otak ni perlu di repair semula utk kembali normal menikmati ape itu tido mlm yang nyenyak....ape itu mimpi dan ape itu rehat...


kecian da berumur 26thn tp blum pndai menilai wktu malam untuk tdo...biar hitam mata umpama panda....biar badan lemah umpama agar2...tp msih blm mampu mngatur waktu untuk tido...


argh bebalan dr otak yg kosong sebenarnya....maap andai kata kata x berisi dan kata x bermakna...hanya monolog dari dalaman...


tetiba di saat cuba menghargai ape itu waktu rehat, sebuah perkataan dan definasi berlegar di ruang urat belurat otak ni...KETAWA...


Ya aku tahu kau ketawakan diriku perempuan...dengan megah kau gegarkan dunia yg kau adalah pemenang...pemenang sebuah takhta yg da lama jadi milik aku..teruskan ketawa dengan megah...biar bergegar dan runtuh segala benteng kesabaran aku...harapnya tdak sbb aku nk menjadi hambaNya yg sabar....

Andai kau bersorak suka dan menyangka aku bersorak duka...tepukan buat kau...tepukan sebb kau salah menafsir perjalanan....yg pasti selayaknya bersorak suka adalah aku....suka meninggalkan erti sakit dan suka meninggalkan erti kegagalan...yg pasti nya bukan aku manusia gagal tp hakikatnya ikatan itu yg gagal...

Gagalnya bukan kerana x cukup tabah atau sabar...tp gagalnya kerana x mampu bertahan...perkataan yg terlalu besar definasinya...dan terlalu global pengertiannya...pd hakikatnya aku x nak lagi membontoti pemerintah yg acapkali menakluki banyak hati...x nak lagi terus menjadi pengikut setia yg hnya menurut kata...cukup sudah jasa dan bakti yg di tabur dan sudah sampai wktu nya hati mnjdi sebu dan mata menjadi kabur...da smpai masa untuk trus bersara dri kehidupan pemerintah...

Aku lebih mengenali sang pemerintah tanpa perlu kau kenalkan sapa dia pada aku...cukup dengan hanya nama...itu sudah memberi gambaran jelas sapa dia yg aku kenal 15 tahun dibelakang....sifatnya..gayanya..pertuturannya dan budi bahasanya...

Teruskan laungan kemegahan kau..bila smpai masa jgn kau mnjdi kecut...teruskan laungan kemenangan mu...jgn smpai masa dibalas hiba...teruskan laungan kejahilanmu....jgn smpai masa kau tahu bebelku...

mendoakan kejatuhan kau jauh sekali...mendoakan kau mati dibawa hati...jga jauh sekali...tp sebelum megah bersorak kemenangan...kenali dulu apa yg dikata...sebelum bersorak kemenangan selidik dlu apa itu perasaan...andai kata sekrang kau mula kenal ape itu bahagia cuba jga kenali ape itu derita...kerana sumpah aku kenali sape pemerintah itu....

Sekarang masa tok aku bersorak girang...bersorak tok mengatakan aku syukur tak lagi di tanah itu dan syukur aku kerana x terus berjuang di tanah yg tak menampak kan apa2 hasil pada aku...aku skrang bahagia..bahagia dengan hasil tuaian kepedihan aku...aku gembira bila aku lebih kenal sapa aku sekarang...andai kata pernah terlintas di pemikiran kau bahawa kau juara dan aku di pihak yg kalah...maap sebab insan gila yg adrenalin di tahap maksimum ni tetap juara di liga nya sendiri....maap juga sebab insan gila ini lebih bahagia dengan meninggalkan pemerintah yg seringkali menakluk dan gagal dalam tugas asasinya....

Kau tahu apa yang aku suka tentang diri aku? Aku sudah dapat buang rasa sakit dan hanya tahu tersenyum walaupun tiada siapa mengerti

Teruskan tersenyum.
Kalau kau tertanya-tanya apakah sakit bila tiada cinta, kau tidak akan jumpa jawapan daripada aku yang memegang utuh sebuah marga.
Ya, milik aku sahaja.
Sebab aku masih bernyawa.

Semoga berjaya dengan ape yg kau megahkan

p/s: monolog dgn ayat bahasa hati...

No comments: